lunes, 30 de noviembre de 2009

INFORME FINAL PAC 3

Web Tour Multicolor "Un tour per la tolerància envers altres cultures"

Vaig escollir aquesta eina perquè, el seu títol hem va captivar, "Web tour multicolor" el Tour per la tolerància i el respecte envers altres cultures", va produir l'afecte que el seu creador esperava al presentar-la els alumnes, la motivació inicial. Seguidament el subtítol:negre o blanc? groc o canyella? Tots tenen una llarga història, comparteixen grans tradicions, són deliciosos, importa el color?, prenent com imatge d'exemple, uns bombons, va seguir despertant el meu interès. La introducció que empra una cita de Martin Niemoeller, Pastor Luterà:"...primer van venir a buscar els Comunistes i jo no vaig dir res perquè jo no era comunista. Llavors van venir pels jueus i jo no vaig dir res perquè jo no era jueu. Llavors van venir pels sindicalistes i jo no vaig dir res perquè jo no era sindicalista. Llavors van venir pels catòlics i jo no vaig dir res perquè jo era protestant. Llavors van venir per mi però ja no quedava ningú a qui dir res..." em va portar a una reflexió sobre el significat, el sentit, els contextos i situacions aplicables hi ha la relació amb l'educació intercultural. La webquest parteix de la diversitat cultural social actual, situa l'alumne en relació el seu entorn escolar, barri, ciutat i els objectius van encaminats a millorar les relacions entre els iguals o altres persones que participen d'aquests contextos i procedeixen de cultures diferents, trencar els mites o la por que poden tenir els nostres alumnes contribuint a la reflexió i l'esperit crític. Proposa el coneixement de les cultures a traves de l'historia europea en l'activitat inicial, seguida d'una investigació més amplia identificant aspectes rellevants de les cultures emergents a Àsia, Amèrica llatina i Àfrica, on deixa palès que compleix un dels requisits fonamentals de l'educació intercultural, els coneixements que es pretenen no provenen sols d'una única cultura sinó varies. El creador percep la diversitat cultural com un requisit fonamental i positiu, no sols en el camp educatiu sinó amb beneficis socials, econòmics, etc. Gràcies a la investigació els alumnes s'adonaràn que les cultures no han estat aïllades ni constitueixen ens immutables, sinó que aspectes considerats propis són producte de diferents contactes, influències, barreges... Les activitats parteixen d'un nivell intercultural bàsic o d'intercanvi del coneixement, a partir de la informació, exposició, investigació dels aspectes demandats, els alumnes desenvoluparan una comprensió dels fets característiques de cada una d'elles que els portarà al diàleg i el respecte i els iniciarà a un nivell intercultural mitjà o de resolució de conflictes de valors, a traves dels coneixement i la reflexió sobre els drets humans en els diferents continents i la posterior reflexió, exposició del material als altres companys que els portarà al tancament de falsos mites, al coneixement de la realitat respecte la seva posició inicial per arribar a un consens. Amb aquestes activitats no es poden aconseguir els objectius que es proposa un nivell intercultural alt o de transformació cultural, ja que hi manca un element principal i imprescindible, la interacció entre persones de diferents cultures, interacció real. La webquest plantejada té en compte els principis i fonaments de l'educació intercultural que presenten els diferents autors en el modul 3 de l'assignatura com: percep i assumeix la diversitat humana com a quelcom positiu, donant importància no sols a les diferències culturals, sinó als elements compartits per les diferents cultures; i els del departament d'ensenyament. Cal destacar, com a positiu, que les activitats de la webquest, poden aplicar-se diferents recursos educatius, educació no formal, informal, de lleure o d'adults, on es vulgui treballar l'educació intercultural.

link:http://www.xtec.es/~fdenia/catala/forum/barcelona2004.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario