jueves, 15 de octubre de 2009

2. CONCLUSIONS DEBAT

Penso que entre tots hem aconseguit fer un debat prou interessant, tot i que no hem arribat a un consens total, ja que tan l’actitud de la Berta com la del Joel presenten errades importants. Un dels aspectes que jo destacaria és el del treball en equip, com a professionals hem d’aprendre a coordinar-nos amb la resta de docents professors, agents que comparteixen amb nosaltres la tasca educativa dins la institució escolar, aquest és un dels aspectes a treballar si volem aconseguir arribar a desenvolupar i posar en marxa un programa intercultural fort.
Els treball de casos són molt adients pel nostre aprenentatge com a psicopedagogs, ja que permeten evidenciar situacions amb les que ens podem trobar a la pràctica.
Una de les dificultats que he trobat és que considero que els grups de debat eren massa extensos, això fa que moltes vegades quan hi ha un nombre d’intervencions important deixis de prendre atenció el que estàs llegint inconscientment i perdis el fil del que està transmetent el company.
Estic satisfeta d’haver conegut la diferència entre multiculturalitat i interculturalitat, abans de començar aquesta assignatura estava convençuda de que es tractava de dos conceptes sinònims i el material ens a evidenciat que no és així, penso que la multiculturalitat és el punt de partida en el que ens trobem actualment en la majoria d’escoles, institucions socials, educatives... i que d’interculturalitat és allà on hem d’arribar.
M’agradaria que s’aportessin dinàmiques, tècniques, recursos per treballar l’educació intercultural amb els nostres alumnes, aquestes aportacions es podrien fer en un espai de debat creat expressament. Alguns dels companys, com jo mateixa, ja ho vam fer dins de les aportacions del debat, però penso que seria important i ens enriquiria a tots.

No hay comentarios:

Publicar un comentario